niedziela, 17 maja 2020

Wie ist das Wetter?


Kolejne pomysły kiełkują w głowie. Tym razem zebrałam je w prezentacji, która dotyczy opisywania pogody. Zapraszam :) 

Jak rozpocząć ten temat? Moim zdaniem na każdych zajęciach uczniowie powinni mieć do czynienia z materiałem autentycznych, choćby był bardzo krótki. Uwrażliwiamy wtedy na melodię i akcent danego języka. Dzisiaj stawiam na Wettervorhersage -  prognoza pogody. Skorzystałam z dostępnych wiadomości pogodowych niemieckiej ARD. Najpierw jednak wprowadzamy słownictwo (uwielbiam karty obrazkowe - również wśród starszych dzieci), a następnie kilka zabaw:
  • wieża z kubeczków i flashcards, 
  • rzucanie woreczków gimnastycznych w odpowiednią kartę, 
  • dopasowywanie flashcards do kart wyrazowych.



Przykład kart obrazkowych i wyrazowych by Językowy Fyrtel

Zabawy dostosowujemy do potrzeb uczniów. Cały czas powinniśmy operować podstawowym słownictwem i pytaniem: Wie ist das Wetter? Kolejne elementy prezentacji to gry interaktywne tj. learningapps, Quizlet. Końcowy etap zajęć związany jest już z samodzielną wypowiedzią na temat pogody na podstawie ilustracji. 

Przygotowałam również zadania dla chętnych uczniów: Wetterkalender - kalendarz obserwacji pogody i Wettervorhersage - prognoza pogody przedstawiona i nagrana z rekwizytami przez uczniów.

Poniżej link do prezentacji:


Myślę, że takie aktywności nie będą nudne. Postawiłam podczas takich zajęć na eksperyment i kreatywność uczniów. Co sądzicie o tych pomysłach?
 
Bis Bald
Językowy Fyrtel 
Sylwia 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz