Kolejne pomysły kiełkują w głowie. Tym razem zebrałam je w prezentacji, która dotyczy opisywania pogody. Zapraszam :)
Jak rozpocząć ten temat? Moim zdaniem na każdych zajęciach uczniowie powinni mieć do czynienia z materiałem autentycznych, choćby był bardzo krótki. Uwrażliwiamy wtedy na melodię i akcent danego języka. Dzisiaj stawiam na Wettervorhersage - prognoza pogody. Skorzystałam z dostępnych wiadomości pogodowych niemieckiej ARD. Najpierw jednak wprowadzamy słownictwo (uwielbiam karty obrazkowe - również wśród starszych dzieci), a następnie kilka zabaw:
- wieża z kubeczków i flashcards,
- rzucanie woreczków gimnastycznych w odpowiednią kartę,
- dopasowywanie flashcards do kart wyrazowych.
Przykład kart obrazkowych i wyrazowych by Językowy Fyrtel
Zabawy dostosowujemy do potrzeb uczniów. Cały czas powinniśmy operować podstawowym słownictwem i pytaniem: Wie ist das Wetter? Kolejne elementy prezentacji to gry interaktywne tj. learningapps, Quizlet. Końcowy etap zajęć związany jest już z samodzielną wypowiedzią na temat pogody na podstawie ilustracji.
Przygotowałam również zadania dla chętnych uczniów: Wetterkalender - kalendarz obserwacji pogody i Wettervorhersage - prognoza pogody przedstawiona i nagrana z rekwizytami przez uczniów.
Poniżej link do prezentacji:
Myślę, że takie aktywności nie będą nudne. Postawiłam podczas takich zajęć na eksperyment i kreatywność uczniów. Co sądzicie o tych pomysłach?
Bis Bald
Językowy Fyrtel
Sylwia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz