sobota, 9 maja 2020

Gry i zabawy językowe - Jahreszeiten und Monate


Wprowadzenie na lekcji nazw pór roku i miesięcy to zdecydowanie za mało. By słownictwo zostało w głowach na dłużej, dzieci i młodzież potrzebują wielokrotnych powtórek, utrwalania materiału w różnych formach.

1. Modedesigner - projektant mody

Pierwszy pomysł, który z pewnością zastosuję wśród najmłodszych dzieci, to zabawa w projektantów mody "Modedesigner". W tym celu przygotowałam koszulki z napisem pór roku. Zadaniem dzieci jest wylosowanie szablonu i zaprojektowanie koszulki na zimę, wiosnę, lato lub jesień. W tej zabawie pomysłowość nie zna granic. Dzieci kolorują, malują, wyklejają, np. różne symbole, figury geometryczne. Na koniec projektu, wspólnie omawiamy koszulki, a słownictwo zbieramy w postaci mapy myśli "mind mapping".

2. Sortierspiel - gra w sortowanie

Gra ma wiele zastosowań. Składa się z dużych kart obrazkowych z lukami. Do tego przygotowałam małe karty obrazkowe, nawiązujące do poszczególnych pór roku.

* sortowanie obrazków

Dzieci losują i dopasowują małe karty obrazkowe do odpowiedniej pory roku. Podczas tej zabawy nazywamy pory roku, miesiące, różne symbole, kolory i utrwalamy strukturę Das ist ein / eine / ein lub der / die / das / die.

* tworzenie zdań

Jest to wersja dla starszych uczniów. Oprócz tego, że młodzież dopasowuje obrazki do pór roku, utrwala również nazwy pór roku, miesięcy, symboli, budowę zdania z szykiem prostym i przestawnym oraz strukturę Man kann ..., np. Im Winter kann man einen Schneemann bauen lub Im Winter baue ich einen Schneemann.

* kreatywne pisanie online - prezentacje Goggle

W czasach nauczania zdalnego, wykorzystuję jedno ze swoich ulubionych i przy tym bardzo prostych narzędzi TIK - prezentację Google. Takie narzędzie ma każdy użytkownik konta Gmail. Starszym uczniom zaproponowałam wspólne, kreatywne pisanie z wykorzystaniem poznanego do tej pory słownictwa i gramatyki (przyroda, szkoła rodzina, budowa zdań, odmiana czasowników itd.). Każdy uczeń otrzymał dostęp do edytowalnej prezentacji Google. Jedna karta prezentacji została przypisana jednemu uczniowi. Zadaniem młodzież było napisanie historii w czasie teraźniejszym. Każdy uczeń zbudował 5 zdań, a cała treść musiała układać się w jedną logiczną całość.


Są to kolejne pomysły, jak uatrakcyjnić zajęcia, żeby nie było nudno, ale to jeszcze nie koniec ... :).

Bis bald
Językowy Fyrtel
Sylwia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz