piątek, 6 marca 2020

We're going on the moon!




Jednym z tematów omawianych w grupach przedszkolnych jest KOSMOS. Postanowiłam przeprowadzić cykl zajęć o tej fascynującej i budzące wyobraźnię tematyce. Zapraszam :)

The Universe
Zaczęliśmy od krótkiej pogadanki na temat kosmosu:
  • What planet do we live on? (the Earth),
  • Could we live on another planet? (No, e.g. there is no atmosphere),
  • Do you know another planets? (The inner, rocky planets are Mercury, Venus, Earth and Mars. The outer planets are gas giants Jupiter aand Saturn and ice giants Uranus and Neptune),
  • What is space? (The space outside the Earth’s air, where the planets and stars are).
  • Who is an astronaut? (someone who travels and works in a spacecraft)
Następnie zaprezentowałam karty obrazkowe, nawiązujące do piosenki The Kiboomers pt. "We're going to the moon": rocket ship, the Earth, the Sun, the Moon, liczebniki 1-10. Po zapoznaniu się z nowymi słowami i powtórzenie liczebników, przechodzimy do piosenki.
 

Piosenka "We're going on the moon" by The Kiboomers
Wprowadzamy elementy gestykulacji: ubieranie skafandra,  odliczanie do startu w podskokach, tworzenie rzędu jako rakiety, obserwacja księżyca. Gesty mają niesamowitą moc. Dzieci z łatwością zapamiętują tekst piosenki, gdy wyrażą ją ruchem.

Zabawy:

1. The International Space Station.
Naśladujemy ruchy wybranego dziecka-astronauty. Jako urozmaicenie zajęć, warto zaprezentować krótki filmik ze stacji kosmicznej dostępny na YT.


2. Flashcards "Cup's building".
Potrzebne materiały: flashcards, plastikowe lub papierowe kubeczki.
Siadamy w kole i wspólnie budujemy wieżę z kart obrazkowych i kubeczków. Przy okazji przypominamy sobie nowe słowa.

Prace plastyczne  / crafts:

1. Rakieta kosmiczna z figur geometrycznych

Potrzebne materiały: czarna kartka A4, kolorowe kartki z bloku A4, klej, nożyczki.
Przygotowujemy figury geometryczne lub dzieci samodzielnie
samodzielnie je wycinają i kontuzją rakietę kosmiczną. 

2. Układ słoneczny
Potrzebne materiały: czarna kartka A4, dwie białe kartki A4, farby (żółta, pomarańczowa, czerwona, różowa, fioletowa), nożyczki, klej, szczoteczka do zębów, różne przedmioty w kształcie kół. 
Na białych kartkach papieru malujemy pędzelkiem / szczoteczką do zębów  kleksy w  różnych kolorach. Czekamy aż kleksy wyschną. Na czarnej kartce papieru strzepujemy białą  farbę i powstają w ten sposób gwiazdy. Wycinamy okrągłe planety z wcześniej przygotowanych kleksów. I tak powstaje układ słoneczny :) 




Enjoy!
Językowy Fyrtel
Sylwia














1 komentarz:

  1. Świetny temat, zgodny z zainteresowaniami przedszkolaków i szkolniaków. Szkoda, że za moich czasów nie było tak kreatywnych lekcji języlowych :)

    OdpowiedzUsuń